Bloc "Seguint el fil de l'auca"

Comerç electrònic de proximitat

Anuncis

Parlar de “comerç electrònic” i de “proximitat” pot semblar una contradicció, però la realitat actual és que els hàbits de compra de moltes persones consumidores han canviat (i seguiran canviant en els propers anys) i el comerç de proximitat ha d’estar atent a aquests canvis per adaptar-se a les noves necessitats dels seus clients. Una paraula que defineix perfectament la relació entre el client i el botiguer és confiança. Conèixer el client, saber quines són les seves demandes i treballar dia a dia per mantenir aquesta relació de confiança és, sens dubte, una de les virtuts del comerç de proximitat. Aprofitar les noves tecnologies per afegir valor a aquesta relació és, en aquests moments, un repte que actualment s’estan plantejant molts comerciants.

Internet els ofereix la possibilitat de disposar d’un segon canal de venda complementari a l’establiment físic que, amb una mica d’imaginació, pot esdevenir un servei innovador d’alt valor afegit, amb capacitat per donar resposta a les noves necessitats dels clients. A més, aquest comerç electrònic de proximitat pot captar nous targets, una bona oportunitat per incrementar les vendes, especialment ara que el consum no passa per un bon moment. El comerç electrònic, en definitiva, lluny de ser una amenaça, pot ser una eina que ajudi el comerç urbà a continuar modernitzant-se. Cal, però, fer bé la feina.

Andreu Brú, director de Noves Tecnologies de PIMEC

Anuncis