La ciutat, la nova Targeta Urbana Vic i els altres actors de l’obra.

Dimarts al vespre la sala de l’Auditori de la Caixa Manlleu de Vic es va omplir de comerciants per assistir a la presentació de la Targeta UrbanaVic.

Tots els assistents a la taula presidencial van coincidir en la importància del moment. Segurament no era per menys aquest entusiasme. CentreVic, Illa Comercial GAP, Remei Estadi centre de comerç i l’Ajuntament semblava que havien aconseguit coordinar esforços per fer néixer aquesta nova Targeta.

Resumint d’una manera ràpida, la Targeta Urbana Vic és una targeta de fidelització que es podrà utilitzar a tots els comerços adherits pertanyents a aquestes tres associacions. El funcionament serà independent per cada comerç però servirà la mateixa targeta. Cada comerç decidirà el tipus de fidelització. I tot complint estrictament la Llei de Protecció de Dades.

És una iniciativa pionera. Allunyada de pseudotargetes bancàries plenes de trampes i només avantatges per les entitats bancàries. Es tracta d’un pas endavant per diferents motius.

Primer per aglutinar en un sol projecte les tres associacions de comerciants de Vic. Segon, per simplificar als clients la fidelització als seus comerços habituals i tercer fer-ho en un moment d’una crueltat econòmica important i generar il·lusió en el sector.

Però encara hi ha un parell de motius més. Un dels quals és que és una iniciativa pionera en identificar als nostres comerços veïns com a col·laboradors i no com a enemics. És l’inici per començar a construir una consciència de ciutat comercial lluny de la capelleta de cada botiguer.

I encara una cinquena raó. La targeta pretén anar més enllà. La Targeta Urbana Vic pretén ser una targeta de ciutat. Una targeta on la cultura hi sigui inclosa, l’Atlàntida per exemple. On els parquímetres hi puguin ser inclosos. On alguns serveis de l’Ajuntament hi siguin integrats, on la restauració hi tingui un paper important… Una targeta que traspassi el món del comerç.

Ahir a la presentació hi havia la Sra. Anna Erra, regidora de comerç de l’Ajuntament de Vic. Cal que ràpidament s’hi apuntin els altres actors de l’obra. Crec que el comerç crea i genera una activitat econòmica i social mai prou valorada.

No és cap secret que els carrers on l’activitat comercial és baixa o nul·la, són tristos, foscos a les nits. Les ciutats on el comerç no n’és una característica important és una ciutat sense vida. Els grans centres culturals és complementen amb oferta comercial. Les grans ciutats on les fires hi són un punt fort, gaudeixen de gastronomia i comerç de primer nivell.

Per tant en aquesta iniciativa s’hi ha de sumar la cultura, les fires, els mercats, la restauració, els museus, el turisme… I no només de l’àmbit públic, sinó també de l’àmbit privat.

Aquesta targeta serà un fracàs sí només ens la creiem els comerciants. O diguem-ho d’una altra manera. Aquesta targeta serà una bona targeta pel comerç però pot ser una molt bona targeta per la ciutat.

Que ningú es pensi que l’Atlàntida atraurà públic de fora sense poder complementar la seva oferta amb un passeig per les botigues de Vic. Que cap restaurador pensi a ampliar clientela forana girant l’esquena a les iniciatives del comerç. Que cap regidor cregui que les fires tindran èxit sense coordinar-les amb la resta de la ciutat. El comerç té clar que no som res sense els altres actors de l’obra.

Però sempre he cregut que cada actor pretén fer un monòleg davant d’un públic rendit als seus peus. Ignorant la resta de la companyia i fins i tot del director.

No diré que no s’hagin fet accions per combinar tots els actors. Segurament molts d’aquests actors es creuen prou superbs per no escoltar ningú més. Gran error.

El comerç de Vic s’ha posat al capdavant d’un projecte, dels més ambiciosos de la nostra història, com diuen des de CentreVic. Esperem sincerament que lluny d’aixecar enveges sigui capaç d’aglutinar tots els altres actors que conformen l’activitat socioeconòmica de la ciutat.

La ciutat, els nostres clients, i nosaltres mateixos ens mereixem posar-nos d’acord.

Xevi Cortacans Pujol – Muntanya de Llibres

Anuncis

One thought on “La ciutat, la nova Targeta Urbana Vic i els altres actors de l’obra.

Respon a botiguesdecatalunya Cancel·la la resposta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s