Bloc "Seguint el fil de l'auca"

Una manera d’exposar

Anuncis

Posar o exposar? Sovint ens plantegem perquè entrem a un establiment: ens agrada el producte? l’atenció? els preus? o bé, l’atmosfera? És ben veritat que depenent de l’ambient creat a la botiga, condiciona a la seva entrada i posterior compra. No és el mateix col.locar els articles per talles (per facilitar la feina del venedor) que per col.leccions (pel client és més senzill de “llegir” i “desitjar-lo”).

M’ha cridat especialment l’atenció aquesta botiga de la fotografia, a Greenwich Market (Londres). Aconsegueix a la perfecció crear un àmbit industrial, però a la vegada proper, ja que utilitza materials tan bàsics com els blocs de ciment, làmpades d’obra, tant recurrents… per no parlar de la manera d’informar, s’han estalviat uns calerons en fer cartelleria i han optat per escriure a sobre d’unes pinzellades de pintura de pissarra, visca la irregularitat!

Per fer destacar encara més les seves referències, han emmarcat les prendes estrella en cistells metàl.lics, ocupant així un espai de paret per tal de buscar l’equilibri i trobar la mirada de l’espectador. Molt més vistós, sense cap mena de dubte, que implantar de forma vertical, a on només es veu una part del producte.

Per compensar tanta simplicitat, incorporen a les lleixes una sèrie de leds en color fred per coordinar amb el seu logotip. Tot perfectament sincronitzat, es veu just el producte que s’ha de veure, donant importància a cadascun dels seus articles. Col.locació impecable. Neta. Un toc que ens fa oblidar que ens trobem dins d’un contenidor…

Bibiana Becerra

Aparadorista/visual merchandiser

Anuncis